Followers

cara-cara kekalkan mental yang positif..meh kongsi2.

assalamualaikum...

sebenarnya aku nak kongsi-kongsi dengan kowang..
tentang apa yang aku belajar dalam subjek mental..
camna caranya nak elakkan dari terjadinya gangguan mental.
jom baca..tak nak??ok..tiada paksaan..

1. perlu ambil makanan yang seimbang

2. dont forget..amalkan tidur yang cukup ye

3.luahkan perasaan yang terbuku..& jangan pendam-pedam k..

4. kena banyakkan bersabar

5. yang penting..berfikir sebelum bertindak

6. kena ada tolak ansur

7. perlu terima kritikan dengan hati yang terbuka

8. pupuk rasa kasih sayang dan kepercayaan dengan orang sekeliling

9. hargai kemampuan diri sendiri

10. perlu terima kenyataan bahawa kita tak terlepas dari melakukan kesilapan..
*tapi jangan la terus-terusan wat silap k?

11. cuba legakan perasaan dengan :

-rehat
-senaman
-rekreasi

3 comments:

Realname Hidden said...

thansk intan sebab saling mengingati antara satu sama lain..kalau tak, hidden kerja nak makan je..kalau boleh 4 jam sekali..seimbang tu toksah cakaplah..dah terumbang ambing dah cholestrol dalam badan ni.,,hehe..
sorry lama tak melawat intan..hidden xsempat nak blogwalking...sorry again...:)

intan izzaty said...

hehe..xpa..intan fhm..gpown mna sempat nak blogwlkng kan..miss hidden pown bz ngn kerja...

zOeY zAu YaH said...

good tips..