Followers

alkisah bahasa isyarat!

Assalamualaikum….

Pernah tak korang berhadapan dengan seseorang
Yang bisu dan pekak?
Dalam perkataan lainnya..
Orang yang tak boleh bercakap dan mendengar

Actually…dulu masa zaman sekolah aku..
Pernah jugak ada niat nak
belajar bahasa isyarat..tapi just
hangat-hangat taik ayam ja…
dah isi nama dalam kelab tu,tapi tak pernah
langsung la cik intan niey menghadirkan diri..
dengan alasan segan la nak pi..
tak dak kawan nak teman.
So,niat tu terkubur camtu ja…

Aku rasa…start aku kerja dekat koperasi tu,
Sampai sekarang,ada 2-3 benda ja yang
Aku boleh tangkap bila budak-budak tu
Guna bahasa isyarat dengan aku..

Huhu..kadang-kadang rasa menyesal pulak
Tak maw belajar dulu..tak rugi pown kan??
Ada jugak gunanya masa akan datang camniey..huhu

tapi ada la sikit-sikit yang aku belajar..
dari anak cikgu yang jadi peneman aku kat koperasi tu..
kadang-kadang rasa kesian pulak kat dy..
sebab aku tak faham apa yang
dy nak sampaikan kat aku…

tapi tak pa…aku pown dalam proses pembelajaran..
orang cakap..sikit-sikit lama-lama jadi bukit..
tak gitu? Harap-harap lepas niey
boleh la aku berkomunikasi dengan diorang..

niey ada benda yang aku nak share..dengan korang..
pic hasil godekkan cik google..



















1 comment:

eenie minniey said...

xpernah komunikasi dgn dorang,teringin jugak nak blja.thankz 4 sharing :)