Followers

alhamdulillah...lulus exam lembaga jururawat malaysia.

assalamualaikum...

berhari-hari menanti result exam LJM
akhirnya...tak sia-sia study 3 tahun..
bersyukur sangat-sangat..
alhamdulillah...ALLAH bagi kesempatan
untuk bagi kebahagian kat mak dan abah..
tak mungkin aku sanggup nak kecewakan diowang
yang bersusah payah nak bagi segala
keperluan masa aku study.

malam nak bertolak tu..siyes...
berdebar-debar rasa hati niey.
hehehe..sakit urat suma ada taw...
semalaman dalam bas kan..
sampai ja kat kolej pagi sok tu..
terus bersiap apa yang patut
pakai wangi-wangi segala bagai...
hahaha..walaupun hati tu tengah tak berapa tenteram.

tak lalu nak makan...time tu cuma fikir
kemungkinan yang tak pasti pasal result
yang bakal aku amek..hoho
sengal gilo..dupdapdupdap jantung
niey dok berdetak..

lebih kurang dalam kol 9 pagi camtu..
aku ngn membe-membe gerak la ke opis.
bukak ja pintu opis tu..tetiba rasa takut menjengah kat ati niey..
weyh...takut tahap mereng kowt..
duduk kat kerusi pown rasa cam duduk
kat ice..haha..sejuk..sejuk..
kaki tangan sejuk..macam owng yang buat salah berat
nak kena hukuman..

dari mula masuk opis...sampai turn aku
untuk amek result...aku cuma mampu tawakal ja..
fikiran melayang-layang woo
tetiba masa tengah mengelamun tuh!
sentap bunyi henset..
hencik bf call tanya pasal result..
alahai..lagi takowt aku nak masuk amek..
tapi takpa..aku cuba untuk positif..
sebab benda dah pun jadi..
exam tu..aku yang jawab kan..so,
sendiri fikir la kan..

haisyy...masuk bilik puan dengan muka tak guna se sen..
hahaha...cuak gila..bagitau no matrik..
then duduk dengan sopan santun dengan harapan
nak dengar berita gembira..
lepas puan cari slip exam aku tuh,
dengan muka seriusnya dy cakap cmniey haa..

haa!kamu intan izzaty?!

makk aii..sentap..awat plak dah niey..
jangan kata aku.....
waa...takut..

ya..sa..ya puan...
gagap tu tak yah cakap la..


haa..tahniah...awak lulus..
lepas niey apply la keja banyak-banyak eh..
haa..nak kawin jangan lupa jemput...

ya Allah...macam nak menangis ja kat situ..
hahaha..terbaekk la..puan buat suspen kowt..
dengar ja lulus tu..otomatik kuakan henset
call mak dengan abah..

berbaloi study sampai pagi..




1 comment:

Miss Nana Farhana said...

tahniah syg.. geng kita smua lulus...
alhamdulillah... love u so much..