Followers

TERKENANG PERISTIWA DI TAHUN 1

assalamualaikum...

hye oulsss...serius aku tergelak sorang2
why??hahaha mana taknya tengok gelagat adik2
first time gi sekolah..macam-macam adoo
yang tak tahan tuh tersangkut kat kerusi bagai!

same like me!
teringat masa aku mula-mula masuk darjah satu dulu!
seminggu lebih mak tunggu aku sampai
abis waktu sekolah!
tersangat tak boleh belahh okey...
selang seminit aku toleh belakang kelas
kononnya nak pastikan mak ada!
hahahaha teroknya aku masa tu..
tapi apa boleh buat kan..

tak pernah tadika!
tak pernah berpisah dengan mak...ihihi
time suma kawan-kawan masuk tadika,
aku kat rumah..haha belajar baca paper okeyy
time kawan-kawan balik sekolah
aku kat depan pagar!
hahaha.. melambai lambai kat dorang!
hampehh...hihihi
punya la takmo tinggal umah.

then bila masuk darjah satu,nak tak nak
tetap jugak aku kena gi sekolah!
kesian mak kena tunggu seminggu lamanya
hihihi..

nak dijadikan cerita,
satu hari tu time perhimpunan sekolah!
mak cakap pi la beratoq mak tunggu tak balik aihh..
hahaha..aku pon gi beratur...sambil-sambil tu
toleh-toleh ke belakang
nak usha kalau-kalau mak tinggal!

yaaaaa kenyataannya!
nampak kelibat mak jalan nak keluar pagar sekolah
aku pon apa lagi!
berlari sambil nangis..wakaka
malu kalo diingat oii..
mak terus terbantut perjalanan hihi
cikgu-cikgu pulak tudiaaa
suma pegang tangan aku
siap ugut nak masukkan aku dalam bilik elektrik!
hahahaha..menjerit2 aku..tak mau dok dalam bilik tu

after that moment...
akula orang yang paling rajin nak gi sekolah..
tak payah dah mak temankan sampai balik..
ewahhh..serius malu kalo ingat 

kekadang tu terjumpa dengan cikgu-cikgu dulu
makkkk aiiihh diorang mesti akan cita pasal tu
aku tersenyum-senyum malu..
ihihihi...sampai la sekarang
teringat peristiwa tu..

lagi-lagi bila tengok gelagat adik yang baru masuk sekolah..
how sweet that time kann..

No comments: