Followers

hari pertama kerja

assalamualaikum...

memandangkan aku dah kebosanan
 dan ketandusan idea
untuk beristirehat kat rumah,
dalam jangkamasa yang boleh tahan lama!
2 bulan lebih dah cukup buat aku jadi makin sihat walafiat.
memang tak tahan la camtu kan..

so,untuk menghilangkan kebosanan aku tu..
mak soh aku keja dengan cikgu untuk sementara waktu!
memandangkan cikgu dah mintak tolong my mum cari orang,
aku pown dengan rela hatinya terima tawaran tu..
JAGA koperasi sekolah..
SEKOLAH aku yang tercinta dulu-dulu tuh!

hari first jaga koperasi,
layan macam-macam karenah adik-adik
yang disayangi niyh..haha...
boleh tahan mencabar dan tercabar!
apakah?huhu..

macam-macam perangai ada..
huisyyhh...yang paling tak tahan sekali
bila da sowang adik niyh..
panggil aku MAKCIK!
hahaha..macam nak pecah perut aku tahan gelak..

adik: kakak..makcik..nak delio dengan ayaq kotak..

aku: hahh?(muka terkejut arnab~~pastu senyum2)

adik: (terkebil-kebil) ehh..kakak..makcik..ehh..(garu-garu kepala)

kekawan si adik: oii! kakak la..ang pening pa!sat kakak sat makcik

adik : sory3..kakak..hehe..nak delio dengan ayaq kotak..

aku: hahaha..xpa..muka kak nampak mcm makcik ka dik?
alamak...tapi muda lagi niey..(sambil gelak geli hati n terus amek barang)

tu baru yang panggil MAKCIK..
belum lagi yang panggil CIKGU!
hahaha...lawak-lawak...xtahan aku...

adik 2: cikgu..nak tanya boleh?

aku: gulp! ehh..kak bukan cikgu la dik...

adik 2: ehh..pastu?(muka dah merah)

aku: kak jaga koperasi nie ja...
cikgu xdak la dik..dia ada kelas..

adik 2: alamak...hehehe..ok3..

macam-macam ragam..
aku sampai xtahan nak gelak dok citu.
sowang...sowang..adik-adik tu mai kat aku..
pastu cakap..kakak...kakak niey comeyy la..
aisyhhh..malu3..
gedik xkira dah masa tu..
perasan comeyy sat.
tak pa kan...hahaha..cukup3





3 comments:

Miss Nana Farhana said...

hehehe.. makcik intan, nana singgah baca entry ni sambil terguling2 tahan gelak.. hahaha.. boleh plak mcm tu yer makcik..heheh

widiea azira said...

makcik, sy dh follow back hikhik

intan izzaty said...

ahahaha...alamak...makcik muda ag niey..cana ek..nak pakai bedak sejuk plak la pasniey...bio awet muda..hihihi