Followers

bilik bedah..

assalamualaikum...

pengalaman first time masuk dewan bedah..
bukan nak buat pembedahan untuk diri sendiri yang kurang kebetulan
tapi merasa pengalaman bekerja kat situ.
kena pakai baju and topi ala-ala astronoid gitu..
camniey haaa..



okeyh sebenarnya kalau nak cerita perasaan kat situ,
sangat la tak best!nak tau kenapa?
sebab hari first masuk situ..takda orang yang peduli.
kehadiran aku dengan membe-membe dipandang sepi!
macam rusa masuk kampung.
wah3..ayat tak bleyh blahh...
tak kisah la...sebab membe-membe yang dah masuk pown
 merasa keadaan yang sama..
siyes...owang tak suka..xmungkin la dipaksa.

hurm...kebetulan hari fisrt tu..puan instructor kitowang lewat..
disebabkan student tak dibenarkan untuk masuk tanpa instructor..
so,kitowang amek keputusan untuk menunggu.
tapi ada sesuatu yang aku langsung tak faham.
menunggu puan dikatakan kurang hajar??
agak sentap bila tiba-tiba orang cakap camtu.
walhal baru hari first..baru nak merasa pengalaman
yang dah bertahun dan baru berpeluang..

tapi takpa...sebab fikiran masih waras..
dan sedar yang diri masih memerlukan sokongan
untuk mempelajari sesuatu dam menumpang tempat orang.
perkara tu dianggap cabaran.
wuisshh..betul-betul cabaran...
aku rasa nak menangis sebab rasa terlalu menyusahkan.

bila puan dah sampai,puan kitowang bahagi-bahagikan tugas.
dan rezeki aku waktu tu...puan suruh aku ikut doktor
masuk bilik bedah untuk tengok proses tukar kanta mata..
lama aku kat dalam tu..
sakit ja tengok mata dicucuk-cucuk..huhu..
bila dah selesai,aku tanya la kat sowang encik niey..
dan soalan aku dijawab bertubi-tubi.
masa tu aku perasan yang ada mata-mata hebat memerhati.

rupanya mata seseorang yang tak berpuas hati dengan situasi.
sebelum aku kua dari bilik tu,
dya bising-bising cakap camniey haa..
''orang masuk sini buat kerja!bukan untuk bersembang.''
tersentap jantung...sebab kena marah tiba-tiba..
sedangkan diri niey sedaya upaya menjaga kelakuan.
cuma tanya sesuatu yang kita tak tahu.
bukan niat masuk untuk suka-suka..
kitowang masuk cuma untuk tengok dan belajar.
aku bukan orang yang terlalu pemberani nak ambil risiko..

aku kua dari bilik tu dengan kecewa yang melimpah ruah!
tak tahan dengan situasi yang berlarutan dari pagi.
tapi sikit pown tak da rasa nak mengadu.
tapi manusia tak pernah berpuas hati..

dya kua dan marah-marah aku dengan sowang membe niey..
''u all suka la kan..tengok kami kena marah dalam tu td??''
aku tak faham..apa masalah dya sebenarnya.
tak terniat langsung hati niey untuk bergembira!
waktu dya kena marah..
kitowang memang tak taw apa yang kitowang patot tolong kat situ!
masuk tempat orang..tak kan nak memandai-mandai.
langgar bahu pown macam langgar kayu..
tak nak say sorry pown tak pa..
cukup sekadar perasan kewujudan kitowang..

siyes..tak sanggup rasanya untuk aku teruskan
hari-hari aku kat situ..
lain yang diharapkan..lain yang dapat.
ok la tu kan..
balik umah dengan hati yang duka lara..
rasa kecewa jangan kata la.






2 comments:

Realname Hidden said...

ish..praktikal kat mana ni intan..hm..sabarla..waktu hidden dulu pun ada certain2 tempat yang bengkeng macam tu..ntah hapa2..be cool ok..jangan sedih2 tau..buat brani dan bijak gerenti orang lain respect dan malu ngan kita...learn from that ok..dah2 senyum sikit..:)

intan izzaty said...

ok2...tengah berusaha tingkatkan prestasi dan kurangkan kontroversi niyh ms hidden..heheh